Παραλίγο ΦΟΝΙΚΗ η γέφυρα της Καβάλας. ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ !

13/11/20185min47380
ΠΤΩΣΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΗΝΚΑΒΑΛΑ - PTOSH GEFYRAS STHN KAVALA.

Παραλίγο να θρηνήσουμε θύματα με την κατάρρευση της παραλιακής γέφυρας της Καβάλας. ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΣΕ.

Σάλος έγινε τις τελευταίες ημέρες με το ατυχές συμβάν, της κατάρρευσης της παραλιακής γέφυρας στην Καβάλα, την στιγμή που διερχόταν γερανοφόρο όχημα.

Ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα και δεν είχαμε κανέναν τραυματισμό. «ήταν θέμα χρόνου», ομολόγησαν πολλοί κάτοικοι της πόλης, αλλά και από επίσημα έγγραφα όπως και αυτό σε τοπική εφημερίδα «ΕΒΔΟΜΗ», άρθρο του δημοσιογράφου κ. Μάκη Λιόλιου στις 14/06/2014, που έγραφε το παρακάτω:
“Σχεδόν 30 χρόνια πέρασαν από την κατασκευή της γέφυρας μπροστά από το παλιό νοσοκομείο, ένα έργο που είχε κριθεί τότε απαραίτητο για να δημιουργηθεί ένας διπλός δρόμος που θα διευκόλυνε κατά πολύ όσους ήθελαν να το επισκεφτούν. Μάλιστα συνέπεσε με το μεγάλο έργο της κατασκευής του βιολογικού καθαρισμού και από ένα σημείο της ξεκινάει η σήραγγα από την οποία περνάει ένας κεντρικός αγωγός αποχέτευσης. Από την κατασκευή της η γέφυρα αυτή έχει τις βάσεις της κυριολεκτικά μέσα στην θάλασσα κι ένας συντοπίτης μας ο οποίος είναι ερασιτέχνης βουτηχτής εντόπισε σ’ αυτές κάποια προβλήματα διάβρωσης τις οποίες και μας επεσήμανε.

Θέσαμε το θέμα στον αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Καβάλας Θεόδωρο Μουριάδη, ο οποίος μας δήλωσε ότι γνωρίζει το θέμα. Όμως χρειάζεται μια εξειδικευμένη μελέτη η οποία θα δείξει το μέγεθος του προβλήματος. «Θα αναφέρουμε το πρόβλημα και στη νέα διοίκηση του δήμου καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό έργο. Είναι μια κομβική γέφυρα για την Καβάλα, της οποίας η διάβρωση θα πρέπει να σταματήσει και μάλιστα άμεσα. Υπάρχουν τεχνικές λύσεις όπως η θωράκιση με μπετόν ή η στήριξη με άλλους τρόπους οι οποίες θα βοηθήσει σημαντικά μέχρι να βρεθεί μια μόνιμη λύση, η οποία θα επαναφέρει την γέφυρα στην αρχική της κατάσταση» , σημείωσε μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Στούντιο 7 ο κ. Μουριάδης”.

Πέρασαν από τότε πάνω από 4 χρόνια και εκτός από μια αναφορά και πάλι του κ. Μουριάδη αλλά και του Μάκη Παπαδοπουλου στο δημοτικό συμβούλιο φέτος τον Σεπτέμβριο, τίποτα δεν έγινε. Ή μάλλον έγινε σήμερα. Έπεσε η γέφυρα. Ευτυχώς χωρίς πολλές συνέπειες. Και φυσικά από αύριο θα ψάχνουμε σε ποιον να αποδώσουμε ευθύνες. Αυτά… (Ευχαριστώ τον Στέλιο Πολυχρονίδη για την φωτο με την πεσμένη γέφυρα. Οι άλλες φωτογραφίες είναι από το 2014)”.

Μάλιστα ο Μάκης Παπαδόπουλος μια εβδομάδα περίπου πρίν από το συμβάν, στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου για το 2019, έθεσε θέμα ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ότι η γέφυρα του Κάτω Νοσοκομείου δεν χρειάζεται απλά έλεγχο, αλλά ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.

Αυτά όλα μας δημιουργούνε πολλά ερωτηματικά. Η διοίκηση της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ με δήμαρχο την ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΑΝΑΚΑ, τι άραγε κάνει ? Τόση απραξία ? Υπάρχουν οφέλη στο να μην γίνει επισκευή της γέφυρας ? Μήπως το αφήσανε για την επόμενη εκλογική περίοδο 2019, για να το χρησιμοποιήσουν ως προεκλογικό τέχνασμα, για να παρουσιάσουν έργο ?
Όλα αυτά γιατί ? Γιατί εις βάρος των πολιτών ? Γιατί να εκθέτουνε ζωές σε κίνδυνο ?

Αυτά θα πρέπει να μας απασχολούνε, αλλά από ότι φαίνεται, κάποιους δεν τους ενδιαφέρει, οι ζωές των συμπολιτών, παρά μόνο η δόξα και τα λεφτά.
Σε μία πρόχειρη «αυτοψία», του δημοσιογράφου Γιάννη Δεμερτζή, στο dailynewsgr.com, δημοσιεύτηκαν αποκαλυπτικές φωτογραφίες και τα πιθανά αίτια της κατάρρευσης της γέφυρας !
Παρακάτω το κείμενο.

Μετά από 30 χρόνια η γέφυρα που είχε κατασκευαστεί για την επιπλάτυνση της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, μπροστά από το παλιό νοσοκομείο, κατέρρευσε.

Η γέφυρα κατασκευάστηκε σύμφωνα από πληροφορίες από την τεχνική εταιρεία Μαγιάννη – Κακιροπούλου την περίοδο 1986 – 1987. Λίγο μετά τις 4 το απόγευμα την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου, την ώρα που διερχόταν το γερανοφόρο όχημα της εταιρείας Σαββίδης & Υιοί με κατεύθυνση προς τα Σφαγεία (από το κέντρο της Καβάλας προς Ξάνθη) και με προορισμό την μάντρα οχημάτων, που συνήθως χρησιμοποιεί η εταιρεία για την στάθμευση των οχημάτων της, μεγάλο τμήμα της γέφυρας, κατέρρευσε εγκλωβίζοντας το όχημα αυτό, καθώς και ένα ΙΧ αυτοκίνητο που έτυχε να περνάει από τα αριστερά του.

Επειδή ακούστηκαν και γραφτήκαν πολλά για το συμβάν, μέχρι που είπαν ότι έφταιγε και ο οδηγός του γερανοφόρου, που πέρασε από εκείνο το δρόμο, πήγαμε να δούμε τι ακριβώς έγινε από κοντά.

Με μια πρώτη ματιά, είδαμε κάποια κατά την γνώμη μας λάθη, που φανερώνουν προχειρότητα και βιασύνη.

Στην δύο αυτές φωτογραφίες, φαίνεται χαρακτηριστικά το κενό που υπάρχει στο δώμα του οδοστρώματος για τις συστολές και διαστολές, ενώ τα προστατευτικά κάγκελα είναι μονοκόμματα, χωρίς κενό στο σημείο αυτό, πράγμα που εντελώς ΕΙΝΑΙ λάθος και προκαλεί καταπόνηση των βάσεων στήριξης του προστατευτικού κιγκλιδώματος.

Σε αυτήν την φωτογραφία βλέπουμε πόσο λεπτό είναι το πάχος του δρόμου, που για την χρήση του θα έπρεπε να είχε μεγαλύτερο πάχος.

Είναι αλήθεια πως μας έκανε εντύπωση η πολύ λεπτή στρώση από άσφαλτο, μόλις 2 – 3 εκατοστά. Προδιαγραφές αναφέρουν για ελάχιστο πάχος 8 εκατοστά.

Παρατηρήσαμε τα δοκάρια. Φαινόταν σαν να έλλειπε ο απαραίτητος οπλισμός. Δηλαδή κατά εκτίμηση σε δοκάρι διαστάσεων 60cm x 40cm, για γέφυρα, θα έπρεπε να υπήρχαν περισσότερες βέργες ή καλύτερα περισσότερα κιλά οπλισμού.

Όπως παρατηρούμε τους δοκούς, πέραν ότι είναι διαβρωμένοι, ο εξωτερικός οπλισμός είναι από 6 – 8 μπετόβεργες, οι οποίες είναι από 12mm – 16mm πάχος, που θα έπρεπε κατά την γνώμη μας να είναι πάνω από 32mm ενώ να το κάθε δοκάρι να έχει εσωτερικές μπετόβεργες, τουλάχιστον 22mm πάχους.

Πέραν από αυτά, ένα άλλο σημείο που μας κίνησε την απορία, είναι τα συρματόσχοινα που υπήρχαν κάτω από τα δοκάρια.

Δηλαδή στηρίζαν με συρματόσχοινα τα δοκάρια ? Τα συρματόσχοινα ως γνωστόν, έχουν ελαστικότητα. Μικρή αλλά αρκετή για να προκαλέσει μεγάλη ζημιά σε κολώνες με τσιμέντο.

Θα έπρεπε αντί για συρματόσχοινα να υπήρχαν ατσάλινες δοκοί ή μπετόβεργες μεγάλου πάχους.

Τέλος στην τελευταία φωτογραφία βλέπουμε τον τρόπο που στηρίζονται ή καλύτερα πατάνε τα διαζώματα στις ειδικές από καουτσούκ βάσεις. Οι βάσεις από καουτσούκ, είναι από υλικό σχεδόν ίδιο όπως αυτό των ελαστικών αυτοκινήτου, κάτω από υψηλή συμπίεση. Χρησιμοποιούνται για να απορροφούν τους κραδασμούς και να προστατεύουν τις κατασκευές από κραδασμούς, σε περιπτώσεις όπως στους σεισμούς.

Από ότι έχουμε μάθει, χρησιμοποιούνται σε κτήρια άνω των 20 ορόφων και σε ειδικές κατασκευές όπως παράδειγμα και σε γέφυρες όπως και αυτήν. Τέλος στην τελευταία φωτογραφία βλέπουμε τον τρόπο που στηρίζονται ή καλύτερα πατάνε τα διαζώματα στις ειδικές από καουτσούκ βάσεις.

Εδώ παρατηρούμε ένα λάθος.

Το κάθε κομμάτι καουτσούκ στηρίζεται με μια στρώση τσιμέντο περιμετρικά, ενώ εμπειρικά, θα έπρεπε να είναι μέσα σε ειδική υποδοχή μέσα στην βάση. Επίσης βλέπουμε την προχωρημένη διάβρωση με τις εμφανείς ρογμές στην αριστερή πλευρά του πέλματος, που είναι ένα δείγμα, του ότι η γέφυρα δεν είναι σε καλή κατάσταση.

Επειδή κάποιοι ίσως πούνε ότι θα πρέπει να επισκευαστεί μόνο το κομμάτι που έχει καταρρεύσει, θα πρέπει να τονίσουμε, πως όλη γέφυρα έχει σοβαρά προβλήματα στατικότητας και θα πρέπει να κατεδαφιστεί και να χτιστεί νέα.

Βέβαια, τόσα χρόνια θα έπρεπε να είχαν γίνει κάποιες εργασίες συντήρησης, όπως παράδειγμα το μπάζωμα κάτω από αυτήν, για επιπλέων υποστήριξη και συγκράτηση των τοιχίων, παρά τώρα που έγινε αυτή η φοβερή ζημιά και παραλίγο να κινδυνέψουνε ζωές.

Βέβαια αξίζει να πούμε μεταξύ σοβαρού και αστείου, ότι είμαστε τυχεροί που η γέφυρα κατέρρευσε σε ένα τόσο βαρύ όχημα και εμφάνισε το σοβαρό πρόβλημα, το οποίο θα μπορούσε να παρουσιαστεί μελλοντικά σε κάποιο λεωφορείο με κόσμο και εκεί θα είχαμε πολύ χειρότερα αποτελέσματα.

*Βέβαια τα παραπάνω αναγραφόμενα, δεν αποτελούν αντικείμενο πραγματογνωμοσύνης, παρά μόνο προσωπική εκτίμηση και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν επίσημα. Για τα πραγματικά αίτια, αρμόδιοι είναι οι ειδικοί πραγματογνώμονες, όπως ορίζει η νομοθεσία.

Διαβάστε επίσης:  Ακύρωση πλειστηριασμών με τον νέο Νόμο 4978/2022 του ΚΕΔΕ

Για το dailynewsgr.com Δεμερτζής Γιάννης.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με το Νεα Gr

Το ΝΕΑ GR, είναι ένα ειδησιογραφικό, ενημερωτικό, ψυχαγωγικό, δωρεάν ηλεκτρονικό περιοδικό, με ειδήσεις από την Ελλάδα, αλλά και από τον υπόλοιπο κόσμο, με θέματα που αφορούν την πολιτική, την οικονομία, τον αθλητισμό, τις τάσεις μόδας, θέματα από την τηλεοπτική ζωή των επωνύμων, αλλά και από την υγεία και την τεχνολογία.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΝΕΑ GR.

Βρείτε μας στο Facebook.Ακολουθήστε μας στο Twitter.


Newsletter


    Κατηγορίες


    error: Το περιεχόμενο προστατεύεται.